Alparslan Kuytul Hocaefendi’nin gözaltı süreci devam ederken İçişleri Bakanı Süleyman Soylu 24 TV kanalında canlı yayına katılarak Alparslan Kuytul Hocaefendi hakkında iftiralarla dolu açıklamalarda bulundu. Yayın boyunca çarpıtma ve kırpılmış videolarla iftiraların delillendirilmeye çalışılması ve Alparslan Kuytul Hocaefendi’nin şahsının hedef alınmasıyla, konuşma adeta yargıya talimat verir nitelikte olmuştur. Alparslan kuytul hocaefendi’nin ‘pandemi tedbirlerine uyarak Teravih namazı talebi’ gibi masumane talebi için bile, Teravih Propagandası Yapıyor Diyen Soylu’ya, Furkan gönüllülerinden cevap gecikmedi.
İçlerinde Semra Kuytul Hocahanım’ın da olduğu Furkan Gönüllüleri, canlı yayında İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun Alparslan Kuytul Hocaefendi ve Furkan Gönüllüleri hakkındaki iftiralarına cevap verdi.
Yakup Şahin Bey konuşmasında teravih yasağını ihlal iddiasına cevap vererek, Alparslan Kuytul Hocaefendi’nin ‘pandemi tedbirlerine uyarak Teravih namazı talebi’ için Teravih Propagandası Yapıyor diyen Soylu’ya “turizmi canlandırma adına eğer bir şey feda edilecekse neden ramazandan feda ediyoruz? Ben bir Müslümanım ve yılda bir ay ramazan!.. Neden kongreler feda edilmedi de ramazan feda edildi, ramazandaki ibadetler feda edildi? Dolayısıyla bu bizi yaralıyor.” dedi. Konuşmanın ilgili kısmı şu şekilde;
Videonun ilgili kısmından linki başlatacak şekilde video eklenecek
Semra KUYTUL: Aynı şekilde değil mi? Aynı ifade burada “Ben teravih şeyini saymıyorum.” yasağını kastediyor herhalde “Kılacağım.” Yani aynı mantıkla.
Yakup ŞAHİN: Şimdi aslında teravih namazıyla alakalı öncelikle şunu söyleyeyim. Teravih namazları birinci (olarak) imamlar tarafından camilerde kıldırılmayacak dendi ama teravih namazıyla alakalı olarak kişiler kendileri toplu olarak bir yerde kılamazlar, şeklinde bir yasaklama getirilmedi. Yani bu namazın imam nezdinde caminin içinde kılınmayacağı ifade edildi ama mesela imamın yatsı namazının farzı bittikten sonra son sünnet de bitmiş, 3-5 kişi arkaya geçmiş, münferiden veya işte içlerinden biri öne geçmiş- hala namaz devam ediyor- onlar teravih namazının kılabildikleri kadarıyla bir kısmını kılmalarında nasıl bir sakınca olabilir? Yani devlet bundan nasıl bir zarar görebilir? Yahut da pandemi süreci bundan nasıl etkilenebilir veya bunu bir devlet birkaç kişinin caminin arka bölümünde 4-5 kişinin dizilip namaz kılmasını nasıl tehdit olarak algılayabilir? Yani bunu gerçekten ben anlamakta güçlük çekiyorum. Yani teravih namazını 3-5 kişi arkada kıldığında nasıl oluyor da bu bir tehdit olarak algılanıyor? Veya 3-5 kişi birlikte itikafta kalmak üzere bir camiye girdiklerinde nasıl oluyor da bu bir tehdit olarak algılanıyor?
Semra KUYTUL: Tehdit değil işgal olarak algılanıyor.
Yakup ŞAHİN: İşgal olarak tanımlanıyor, nasıl oluyor bu? Gerçekten benim aklım almakta güçlük çekiyor. Yani kişilerin ibadet etme hürriyetleri vardır, ibadet etme hürriyetlerini halen zaten namaz da devam ediyor, son sünneti kılınıyor, arkasından dua edilecek, arkasından belki birtakım hocalar Amenerresulü okuyor, belki vitir namazı kılanlar da vardır. Bu esnada zaten caminin hemen böyle namaz biter bitmez koşun, kapıları kapatıyoruz, kısmı da olmuyor. Caminin boşaltılması da bir zaman alıyor, o zaman zarfında arkada namaz kılınabilir. Bundan cemaat yahut da imam rahatsız oluyorsa caminin avlusunda kılınabilir. Yahut da bu kişiler 3-5 kişi gidip evlerinde de kılabilirler, bundan neden pandemi süreci zarar görsün veya bir İçişleri Bakanı böyle bir uygulamadan, 3-5 kişinin yaptığı, 3-5 yerdeki böyle bir samimiyetle yaptığı bir namaz kılma ibadetinden neden rahatsız olsun? Ben anlamakta güçlük çekiyorum. Yani sormak istiyorum yani Sayın Bakan’a, “Sayın Bakan teravih namazının 3-5 kişi tarafından caminin arka bölümünde hala içeride ibadet edilmekteyken insanlar, kılınmasından yahut da o 3-5 kişinin evlerinde kılmalarından neden rahatsız oluyorsunuz? “
Semra KUYTUL: Şimdi biz rahatsız oluyorsunuz derken delilsiz konuşmuş da olmayalım. Hani Yakup Hocam diyor ya neden rahatsız oluyorsunuz? Sana diyecek ki biz rahatsız mı oluyoruz bundan biz kuralı söylüyoruz. Evet biz bunu bizzat yaşadık 3-5 kişi şurada teravih kılıyor diye imam kendisini durumu emniyete ihbar etmek zorunda hissederek ihbar etti ve kapıya onlar içeride teravih namazının bir kısmını kılıyorlar, diye emniyet mensupları geldi. Bu bakanlık emrinde olan emniyet mensupları gelip içeride namaz kılındığını aldıkları için geldiler.
İzzet DAŞ: Evet görüntüler de sosyal medyaya düşmüştü.
Semra KUYTUL: Evet, görüntüler de sosyal medyayada var. Bu rahatsızlığın zaten açık göstergesidir. 3-5 kişi teravih namazını kendi orada kenarda kılmış diye polis gelmesi demek ciddi bir rahatsızlık olduğunun göstergesidir. Biz delilsiz konuşmuyoruz.
İzzet DAŞ: Evet, pandemi olarak da değerlendirildiğinde az önce siz de ifade ettiniz. Mesela yatsı namazının ilk 4 rekâtı, sünneti kılınıyor; sonra 4 rekat farz kılınıyor, 2 rekat son sünnet de kılınabiliyor, belki tesbihatı yapanlar da oluyor, belki peş peşe dörder rekat daha.
Yakup ŞAHİN: Dua ediliyor, Amenerresulü okunuyor.
İzzet DAŞ: Biraz Kur’an’da okunuyor. Yani peş peşe dörder rekât teravih kılınmasından dediğiniz gibi pandemi sürecine nasıl bir olumsuz etkisi var? O da gerçekten akıl almıyor.Kabul edilecek bir husus değil.
Yakup ŞAHİN: Tabi, aslında şu da var. Neden buna da birkaç cümle söylemek istiyorum. Şimdi teravih namazıyla alakalı neden biraz da rahatsızlık var? Toplumda sanki bu sadece bizim rahatsızlığımızmış gibi anlaşılabilir ama hayır öyle değil. İmamlardan birçoğu da camilerde ışıkları kapatmak suretiyle teravih namazı kıldırdılar. Neden bu rahatsızlık var? Çünkü kendileri dedi ki “Biz bundan sonra gerçekleşecek olan turizm sezonunu ekonomik anlamda güzel geçirebilmek için bir takım kısıtlamalara gideceğiz.” dedi, dediler hükumet yetkilileri.
İzzet DAŞ: Evet, kendi ağızlarıyla bunu ifade ettiler.
Yakup ŞAHİN : Yani dolayısıyla bir Müslüman olarak bu bizi rahatsız etti eğer bir şey feda edilecekse neden ramazandan feda ediyoruz? Ben bir Müslümanım ve yılda bir ay ramazan!.. Neden kongreler feda edilmedi de ramazan feda edildi, ramazandaki ibadetler feda edildi? Dolayısıyla bu beni yaralıyor.
Hasan DEMİR : Kaldı ki günde 5 vakit namaz camide kılınıyor, farz namazı olan cuma namazı camide kılınıyor hem de daha kalabalık bir şekilde camide kılınıyor. Buna rağmen teravih namazı 20 rekat değil de 8 rekat da kılınabilir. 8 rekatlık teravih namazı neden kılınmıyor? İnsanlar da halk da, cemaat de gerçekten burada tepki gösteriyorlardı, imama söylüyorlardı. 8 rekat da teravih kılsak ne olur ki şeklinde. İnsanlar da tepki gösteriyordu.
Furkan Gönüllülerinden Süleyman Soylu’nun İftiralarına Cevap!